הרה"ר והח"כים הזהירו את נתניהו: אין פשרות עם הרפורמים

ראשי הסיעות דרעי ליצמן וגפני הביעו את מחאתם, ואמרו כי לא יסכימו לשינוי הסטטוס קוו בנושא ההכרה ברפורמים בכותל
איתי גדסי 1 Comment on הרה"ר והח"כים הזהירו את נתניהו: אין פשרות עם הרפורמים

‏הסתיימה פגישת ראש הממשלה נתניהו הרבנים הראשיים לישראל וראשי הסיעות החרדיות • בפגישה שארכה כשעתיים, חידדו הנציגים החרדיים את התנגדותם לכל שינוי בהסדרי הכותל המערבי

ראשי הסיעות דרעי ליצמן וגפני הביעו את מחאתם, ואמרו כי לא יסכימו לשינוי הסטטוס קוו בנושא ההכרה ברפורמים בכותל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע מתווה הכותל המתגבש והסאגה הבלתי פוסקת סביב העיסוק בו, נפגש היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הרבנים הראשיים לישראל והח"כים החרדים. הפגישה נערכה בלשכת ראה"מ, וארכה כשעתיים.

בפגישה – בה השתתפו גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ורב הכותל רבינוביץ – דנו המשתתפים בתגובת המדינה מחר לבג"צ בנושא עתירת ארגוני הנשים הרפורמיות להתיר להן להכניס ספרי תורה לעזרת הנשים, וסוכם שהמדינה תצהיר כי היא מקדמת את בניית הכותל הדרומי כפיתרון לסכסוך.

בהודעה משותפת לש"ס ויהדות התורה לסיכום הפגישה, נכתב: הרבנים הראשיים לישראל וראשי שס ויהדות התורה הודיעו לרה"מ נתניהו על דרישתם למניעת כל הכרה ממשלתית ברפורמים

הרבנים הראשיים לישראל, הראשלצ רבי יצחק יוסף, ורבי דוד לאו, יחד עם ראשי שס ויהדות התורה, שר הפנים אריה מכלוף דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו״ר ועדת הכספים משה גפני, נועדו הערב בהרחבה עם ראש הממשלה נתניהו בלשכתו, והיועהמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט.

בפגישתם הבהירו הרבנים הראשיים את עמדתם נגד כל מתן דריסת רגל לרפורמים, ובפרט בכותל המערבי כמקום המקודש לעם היהודי לדורותיו.

ראשי שס ויהדוהת הודיעו כי יתנגדו לכל פשרה שתכיר ברפורמים וכי הם עומדים על דעתם שלא לאפשר להורסי הדת גיבוי והכרה כלשהי. הנציגים חזרו על החלטות מועצות חכמי וגדולי התורה בנושא וכי היהדות החרדית לא תאפשר לתנועות רפורמיות וקונסרבטיביות לנגוס בקדשי האומה בכל דרך.

בסיכום הדיון הודיע רהמ והיועהמ כי ימשיכו ניסיונות ההידברות בין הצדדים במטרה להגיע לפתרון אפשרי, נוכח האתגר המשפטי שאנו עומדים לקראתו, בשל עתירות שונות התלויות ועומדות בבגצ וכי הנציגים והרבנים יעודכנו במהלכים הננקטים למתן מענה משפטי בנושא.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תגובה בשבילנו להרגיע אותנו לנתניהו הם קורצים בעין הוא לא מודאג מהפודלים שלו